메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
문근종 (서울대학교) 서유진 (서울대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第26卷 第11號
발행연도
2010.11
수록면
293 - 300 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In 1920·30s Italy, with a social/economic crisis, urban·architectural situation reflects Fascism Architecture which the urban resources were used for a political purpose. After World War Ⅱ, postwar reconstruction and industrialization were the mainstream in Italy. Meanwhile, the film director Michelangelo Antonioni(1912~2007), was influenced by neorealismo, used the postwar cityscape of Italy as 'image element' in his film(mainly focusing on the cities; Milan, Ravenna, and Southern Rome's EUR). He expressed the social values and emotions of urbanites with direct and critical perspectives. The 'Cityscape' here is the concept which includes not only the scenes of nature and a city itself but the life of urbanites. This paper has an objective on how Antonioni used urban·architectural elements to reveal the periodical situation through his film.

목차

Abstract
1. 서론
2. 20세기 전반 이탈리아와 안토니오니
3. 안토니오니 영화에 나타난 도시·건축적 요소의 활용
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-540-003951786