메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김완기 (경찰청) 손영진 (서울과학기술대학교) 권석진 (한국철도기술연구원) 김호경 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2010년도 정기총회 및 추계학술대회
발행연도
2010.10
수록면
369 - 376 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, freight train with special structure has been considered due to freight volume and distribution structure change. Various freight trains are being operated to transport freight. However, the transportation demand is different, depending on its freight type and route type. The peak time for demand of each freight is also different because the demand of transported freight type or its route is not fixed and freight volume fluctuates critically with the change in season and period. Especially, the usefulness of freight car is reduced remarkably in idle period because the transportation of coal fluctuates with the demand of the coal. And container transportation using railroad is continuously increasing but efficiency is low because container car(or flat car) can not be used to transport other items. Therefore, the container and freight car has been developed for transporting the bulk freight
and container freight in the same vehicle to solve the inefficiency and diseconomy due to the lack of compatibility among freight cars. And, the structural analysis has been performed to check the structural stability.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-326-003878844