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김종수 (한국해양대학교) 오세진 (한국해양대학교) 김성환 (한국해양대학교) 윤용섭 (한국해양대학교) 김현철 (한국해양대학교) 김현수 (목포해양대학교)
저널정보
한국마린엔지니어링학회 한국마린엔지니어링학회 학술대회 논문집 한국마린엔지니어링학회 2010년도 공동학술대회 논문집
발행연도
2010.4
수록면
409 - 412 (4page)

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This paper proposes a parameter compensation technique using DTC(Direct Torque Control) and artificial neural network for accurate speed control of induction motor on the electric propulsion ship and simulation results confirm the validity of the proposed scheme, These parameters vary with the operating conditions of the motor; both stator resistance and rotor resistance change with temperature.

목차

Abstract
1. 서론
2. 직접토크제어
3. 신경회로망
4. 고정자 및 회전자 저항의 변화에 대한 강인성
5. 컴퓨터 시뮬레이션
6. 결론
참고문헌

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