메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤태환 (동의대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제23권 제1호(통권 제56호)
발행연도
2011.1
수록면
299 - 316 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study tries to investigate the influence of congruity between self image and hospitality brand's image on consumer-brand relationship and consumer behavior. To achieve this goal, a field survey measuring self congruity level, consumer-brand relationship quality and consumer behavior intention, was carried out targeting college students.
The findings of the study revealed that the congruity level between self-image and restaurant brand's image have a significant influence on both consumer-brand relationship quality and behavior intention. However, from the two dimensions of consumer-brand relationship quality, only 'intimacy' dimension was found to have a significant influence on behavior intension while 'interdependent' dimension was found not to have a significant influence. These results suggest that self-congruity and behavior intension are an antecedent and a consequence of consumer-brand relationship quality respectively

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-326-004422733