메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第117輯
발행연도
2011.3
수록면
65 - 101 (37page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
After the collapse of communism in Russia in 1991, the rewriting of history textbooks at school and university has been realized by historians. The aim of this article is to analyse politics around rewriting history and education in Russia, concerning to Korean-War. At major turning points in contemporary history of Korea, Korean-War have influenced several disconnections and remained them distant each other. The post Korean-War ideological conflict further complicated the relationship, and subsequently it have clearly influenced both studies and perception of history. In this article, I will evaluate the new interpretation of history and education explanations about Korean-War taught in secondary school(11 class) and university, giving intense concern over a Commission to Counteract Attempts at Falsifying History to Damage the Interests of Russia. Attention will also be given to the multiple perspectives on history of Korean-War after 1992; these new perspectives contrast with the party-state dogmatic narrative that dominated the studies and interpretations before 1991.

목차

1. 머리말
2. 러시아 대학의 한국사 교재와 한국전쟁 원인에 대한 서술
3. 11학년 역사교과서의 한국전쟁 관련 서술내용 분석
4. 맺음말

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-374-004223070