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저자정보
안종곤 (서울메트로) 권석진 (한국철도기술연구원) 손영진 (서울과학기술대학교) 김호경 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2011년도 춘계학술대회
발행연도
2011.5
수록면
560 - 567 (8page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Wheel and rail wear is a fundamental and complicate problem in railway field. The life of railway is usually limited by wear. The wheel surface is subjected to high normal and tangential contact stress. The removal of material from the surface by wear is function of the sliding and contact stress. In the present paper, the wear characteristic depended on slip rate, contact pressure and temperature are investigated and is used to twin disc tester. The result shows that the wear in wheel-rail interface is remarkably depended on slip rate and contact pressure.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2 서울 메트로 노선구성
3. 마모 인자 시험 및 절차
4. 시험결과
5. 결론
참고문헌

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