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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
이영엽 (한국철도공사) 김재철 (한국철도기술연구원) 이희성 (서울과학기술대학)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2011년도 춘계학술대회
발행연도
2011.5
수록면
580 - 584 (5page)

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Sound power is one of the most significant factors to predict and assess noise from sound source. However, many researchers developed indirect methods to calculate the sound power with noise level because it is impossible to measure sound power directly while a train is running. In this paper, we proposes a method to estimate separately each sound power for rolling noise and propulsive noise with the noise emitted from rolling stocks and verifies the validity of the estimation method using other sound power estimation formula.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 철도차량의 소음원 모델 및 음향파워 계산방법
3. 국내차량에서 방사되는 음향파위의 추정결과
4. 음향파워 추정결과의 타당성 검토
5. 결론
6. 참고문헌

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