메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박영예 (대구교육대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제49집
발행연도
2011.8
수록면
201 - 225 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Park, Young-Ye. An Analysis of Early English Literacy of Elementary School Students. The New Studies of English Language & Literature 49 (2011): 201-225. The present study analyzed early literacy of elementary students in the 6th grade. The students’ early English literacy was measured by assessing their knowledge of the alphabet letter names, phonological awareness, word identification, and oral reading fluency. The results showed that female students scored higher on oral reading fluency and read sight words faster than male students. Students in urban areas were observed to possess higher English literacy skills in phonological awareness and word identification than those in rural areas. A significant difference was found in early literacy between the students with higher reading skills in word identification and those with lower skills. The findings revealed a significant gap between the lower-level readers and fluent readers, especially in oral reading fluency, in that lower-level readers showed a relatively slower reading speed of 29 words per minute, compared to 65 words per minute by fluent readers. Some implications and suggestions for further study are included. (Daegu National University of Education)

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구 대상 및 연구 방법
Ⅳ. 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
인용문헌

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-840-000751634