메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김대식 (한국철도공사) 손경소 (한국철도공사) 김호순 (한국철도공사) 김진우 (한국철도공사) 김종길 (한국철도공사)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2011년도 정기총회 및 추계학술대회
발행연도
2011.10
수록면
3,027 - 3,031 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, By the time that TTX technology is adopted as railway rolling stock, we analyzed quantitatively energy saving by reducing the power consumption with the reduction of the operation time through the speed improvement and suggested the necessity to introduce TTX technology in the domestic rail vehicles.
The effect of energy saving by comparing and analyzing the power consumption during the operation by TTX Hanvit 200 and 8200 electric locomotives to pull trains on the same line was suggested and the efficiency of the main devices(i.e C/I) of Hanvit 200 was compared and analyzed by measuring the power consumption by a single unit.
For improving KORAIL management environment, reducing energy usage is an urgent challenge, its measures for solving them are constantly considered in many areas. In addition, at the time of improving the conventional track to speed up and changing the signals, Tilting technology will be contributed to the management environment by enlarging the passengers" demand through the reduction of the operation time and saving energy using the existing infrastructure.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 본론
3. 결론

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-326-001086579