메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박준홍 (국립환경과학원) 이태우 (국립환경과학원) 길지훈 (포휴먼) 이종태 (국립환경과학원) 김정수 (국립환경과학원) 전상우 (국립환경과학원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
390 - 394 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It is well known that the improvement of traffic flows could reduce emission from vehicles. To estimate the amount of reduction quantitatively, we study the traffic effect of introducing Hi-pass system in highway and measure the emission using PEMS in real road driving condition with light duty diesel truck. Compared to conventional TCS(Toll Collection System), the Hi-passes improve the traffic flows near toll gates with the higher passing speed by 10~24㎞/h and reduce the vehicle emissions which are CO₂ 10~24% and NOx 19~28% and fuel consumption by 14~28%. The prediction with emission rate map and activity show quite closed results to measurements and could be applied to other vehicles.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구방법
3. 시험결과 및 검토
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001354096