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저자정보
장익상 (한양대학교) 이기덕 (한양대학교) 김미정 (한양대학교) 손병욱 (대성전기) 방기창 (대성전기) 이주 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
2,114 - 2,117 (4page)

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Interior permanent magnet synchronous motors(IPMSMs) produce not only the magnetic torque, but also the reluctance torque, which is due to the difference between the d-axis and q-axis inductance, by geometrical rotor structure. Therefore, using flux-weakening control, IPMSMs can be driven at higher speed than surface mount permanent magnet synchronous motors(SPMSMs). As Traction Motors Require wide operation range and high torque density, IPMSMs are suitable for traction applications. In this paper, efficiency and characteristics are compared with concentric and distribute winding.

목차

Abstract
1. 서론
2. 목표 사양
3. 해석 모델
4. 특성 분석
5. 결론
감사의 글
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