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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
유광현 (한양대학교) 이형우 (한국철도기술연구원) 조수연 (한양대학교) 오세영 (한양대학교) 임종빈 (한양대학교) 이주 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
2,411 - 2,413 (3page)

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Rotating machines are using gears to change the rotary motion into the linear motion, on the other hand, linear motors have a accurate position control and excellent dynamic characteristics because of generating a thrust force directly. But the important problem, one of the linear motor is a high thrust force ripple. Thrust force ripple has a bad effect on the position accuracy and the dynamic characteristics, so ^_@span style=color:#999999 ^_# ... ^_@/span^_#^_@a href=javascript:; onclick=onClickReadNode('NODE01755750');fn_statistics('Z354','null','null'); style='color:#999999;font-size:14px;text-decoration:underline;' ^_#전체 초록 보기^_@/a^_#

목차

Abstract
1. 서론
2. 기본모델
3. MPSS 적용 모델
4. 결론
감사의 글
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