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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박도현 (한양대학교) 진성완 (한양대학교) 이갑성 (한양대학교) 최동훈 (한양대학교) 김대승 (현대자동차) 양대호 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,911 - 1,914 (4page)

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This research treats the optimization of the material arrangement. To improve fuel efficiency and driving performance and to reduce production costs, an effort to reduce the weight of a vehicle has been steadily tried in automotive industry. Since the weight of BIW takes up a large portion of the total weight of a vehicle, reducing the weight of BIW greatly contributes to reducing the total weight of a vehicle. In this research, we formulate a design problem to minimize the weight of the BIW while satisfying design requirements about bending and torsional stiffness and establish a Metamodel-based design optimization strategy to solve the design problem. As a result of the optimization, we obtain weight reduction by 46.9% while satisfying all design requirements.

목차

Abstract
1. 서론
2. 설계문제 정식화
3. 근사모델 기반 최적설계 절차
4. 최적설계 결과
5. 결론
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