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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
신해성 (현대모비스) 김연경 (현대모비스) 이재현 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,969 - 1,973 (5page)

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Since the rule has been changed, it is hard to get 5 Stars in US frontal NCAP especially on Passenger side due to high neck injuries. Recently, Passenger side airbags which have the active venting system are studied to reduce neck and head injuries. The active venting system can control when vent hole is opened. In this study, it is considered what size the vent hole should be and when the vent hole should be opened to reduce neck and head injuries of passenger on US frontal NCAP using simulation tool.

목차

Abstract
1. 서론
2. 수치해석 모델 구성
3. 액티브 벤트 시스템 최적화
4. 결론
References

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