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저자정보
오상기 (경기과학기술대학) 이승호 (경기과학기술대학) 구재광 (대원강업) 박준규 (M-Tech)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
2,163 - 2,167 (5page)

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To overcome the safety and productivity of the NEV(Neighborhood electric vehicle), we applied the ultra high strength steel tube pipe and evaluated properties and characteristic with expanding, bending and metal flow test of the ultra high strength steel tube pipe materials. Next step, we designed the small sized UEV(Urban electric vehicle) with ultra high strength steel space frame and analyzed the static stiffness(bending and Torsion) and performed the frontal crash based on KNCAP regulations. As a result, we could meet design target and suggest the direction of safety design for UEV with ultra high strength steel space frame.

목차

Abstract
1. 서론
2. 강관의 설계 및 해석
3. 차체설계 및 해석
4. 결론
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