메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Se-Eun Jhang (Korea Maritime University) Kevin Parent (Korea Maritime University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.11 Number.4
발행연도
2011.12
수록면
1,065 - 1,083 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper reports on a corpus-based study of maritime English. A corpus was compiled from the English homepages of port authorities around the world. A second corpus employed was the Maritime English Corpus (Hong and Jhang, 2010). The first part of this paper focuses on several keyword analyses, revealing lexical items of particular relevance to maritime English pedagogy. The second part focuses on a group of (near) synonyms: port, harbour, berth, dock, wharf, haven, quay pier, and jetty. Their semantic differences are discussed and their morphological tendency to take the -age, -er, -less, etc. suffixes is explored. This paper aims to inform maritime English pedagogical practice and research.

목차

1. Introduction
2. Data
3. Keywords of Port Authority Texts
4. Conclusion
References
Appendix

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-740-001440531