메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김정환 (동국대학교)
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 50호
발행연도
2011.12
수록면
137 - 160 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is a discuss about recent film 〈Abatar〉, that the system used in Avatar isn’t simply motion capture, but rather emotion capture. The breakthrough involves photographing the facial features and expressions of the actors during performances which captures every twitch and delicate muscle movement.
As the availability of motion capture and face capture data has increased, there has been more and more interest in using it as a basis for creating computer animations when life-like motion is desired. However, there are still a number of difficulties to overcome concerning its use. Asa result, most high quality animations are still created by key-framing by skilled animators.

목차

1. 서론
2. 본론
3. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-600-001167363