메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
汪媛 (사전사범대학)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제14호
발행연도
2011.12
수록면
51 - 63 (13page)
DOI
10.24285/CLER.2011.12.14.51

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It is difficult for mandarin teacher to teach Mandarin tone ,especially in the phonetic aspect. And perhaps, the problem about mandarin tone is the most outstanding one of Chinese Lerner. Tone belongs to the category of Suprasegmental phonemes. Therefore, it is different in the different languages. There are many differences in the Suprasegmental phonemes between Chinese tone and Korean tone, that is to say, there are four tones in Chinese, but there is no in Korea, so acquiring tone will be more difficult for Korean students in the elementary level. Analyses features of the Korean students studying the Chinese tone acquisition order and error form, and find sout the reasons of error from the aspects of phonological system, intonation emotional factors, teachers’ quality and teaching methods, then puts forward some related strategies.

목차

Ⅰ. ?究意?
Ⅱ. ??偏?表?
Ⅲ. 偏?原因分析
Ⅳ. ??策略探?
Ⅴ. ??
參考文獻
〈Abstract〉

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0