메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
渡辺 美知子 (경남대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제29집
발행연도
2011.12
수록면
435 - 450 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study is to investigate how honorific expressions are used in the exams for Japanese Teacher Certification over the last 10 years, from 2002 to 2011, with five categories in accordance with the guideline for Honorific Education in the report of Japanese Language Council.
1) Among honorific expressions, 53.4% for terms of respect, half of them, followed by 16.5% for terms of beautification, 15.8% for terms of modesty I, 10.4% for terms of modesty II, and 3.9% for polite expressions.
2) The frequency of honorific related questions is 49 times in 2010, the highest frequency, followed by 42times in 2011 and it has increased considerably for the recent 3 years. By categorizing honorific terms into five parts, it helps users better understand the differences and use them correctly for each situation. In addition, some specific examples of explaining respective characteristics can be useful for users to be able to speak natural honorific expressions and have a successful communication interpersonally.

목차

Ⅰ. 序論
Ⅱ. 本論
Ⅲ. 結論
參考文獻
논문초록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-910-001233116