메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유정애 (중앙대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제20권 제6호 (인문 사회과학편)
발행연도
2011.12
수록면
925 - 938 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
To date, most of research on women in physical education has been focused on female athletes as well as girls’ students in K-12. So little is known of women leaders in physical education. In particular, few studies have conducted on how to educate women leaders in physical education to meet futuristic roles in our society. Thus, the purpose of this paper is to seek the desirable portrait of women leaders in physical education, depending on three physical education curriculum paradigm in terms of body, roles, and education programs for women leaders and to discover the direction for educating women leaders in physical education. In this paper, three paradigms such as technocratic approach, critical approach, and post-structural approach that are the most representative in physical education curriculum paradigm are selected. As we expect, each curriculum paradigm has its own and unique perspective on body, desirable role, and feasible program content of women leaders in physical education. Finally, this paper has suggested ‘creative mind’ as one of alternative qualities for future women leaders in physical education that could pioneer their careers in the future society.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 체육 교육과정 패러다임과 여성 체육 지도자
Ⅲ. 미래 사회를 대비한 여성 체육 지도자 교육의 방향 : 창의적 마인드 교육
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (5)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-692-001293177