메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서원만 (우송대학교)
저널정보
한국여행학회 여행학연구 여행학연구 제31호
발행연도
2011.6
수록면
63 - 78 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to address marketing measures to improve service satisfaction of golf course through the example of golf courses in Chung-Cheong Area. To do so, the frequency analysis, T-test analysis and ANOVA analysis, will be conducted; make sure if the variables have consistency to verity the reliability (Cronbach’s a). Therefore, the following results were drawn:
First, the course satisfaction, the service provided by the verification of the gender-related differences in women’s golf than the men feel the service was highly satisfactory. Second, the service satisfaction offered on the golf course differences in satisfaction as the age verification service, the older the more group showed significantly higher satisfaction. Third, the services offered on the golf course differences in marital status satisfaction showed married verification of satisfaction was higher in the service.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-326-001674304