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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
채혜식 (지엠대우오토앤테크놀로지) 김용석 (지엠대우오토앤테크놀로지) 주용진 (지엠대우오토앤테크놀로지) 김현주 (지엠대우오토앤테크놀로지)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,278 - 1,281 (4page)

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This paper presents how to optimize engine room dynamic clearance. Current issue of engine room dynamic clearance is on the inaccuracy of the specification. The specification of dynamic clearance is set considering the maximum margin of part deformation and variation. The range of dynamic clearance specification is optimized by integrated variation analysis result. For realizing and verifying this method, commercial soft ware 3DCS is used for constructing variation simulation model with tolerance and assembly process.

목차

Abstract
1. 서론
2. Improved Engine Room Dynamic DMU Process
3. 적용사례 연구
4. 결론
References

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