메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Chae Kwan Jung (Inha University) Sue Wharton (University of Warwick)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.12 Number.1
발행연도
2012.3
수록면
129 - 148 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There is a range of EAP corpora available to teachers and researchers today. Some of these offer classifications of their texts by genre, in order to allow corpus users who are interested in genre-specific writing to select appropriate sets of texts. However, the classification used in the corpus may not easily identify the genres which the corpus user wishes to research, making it necessary for corpus users to develop their own procedures for identifying suitable texts. In this paper, we discuss our own experience of locating texts from two genres, Reflective Accounts and Undergraduate Engineering Laboratory Reports, from the BAWE corpus. We evaluate the success of the procedures we developed, and suggest implications for other corpus users and for corpus developers.

목차

1. Introduction
2. Corpora for EAP
3. Genre categorization of texts within EAP corpora
4. Focus of paper: locating textual examples of genres within a corpus
5. First example: selection of reflective accounts
6. Second example: selection of Undergraduate Engineering Laboratory Reports (UELRs)
7. Implications for corpus design and use
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0