스마트무인기 3단계 사업에서는 기존 2단계 사업에서 동체 탱크만을 사용하면서 목표 비행시간(5시간)에 부족한 연료량을 확보하기 위하여서 날개 연료탱크를 사용하였으며 그에 따른 연료계통 시스템 변경이 수행되었다. 특히 날개탱크는 블래더(bladder) 형식이 아닌 통합일체형(Integral) 연료탱크로 설계되었으며 이는 연료 저장량을 최대화 할 수 있는 장점이 있어서 3단계 목표 달성에 큰 도움이 되었다. 2단계 대비 3단계 설계 변경의 가장 큰 애로사항은 벤트계통 설계였다. 날개 탱크보다 높은 위치에 벤트탱크를 위치하도록 공간 확보하는 문제와 좁은 공간에서 벤트라인을 연결하는 부분이 설계/ 조립 모두 가장 큰 애로사항이었으며 충분한 기술 검토 및 토론을 통하여서 해결할 수 있었다.
It was used the wing tanks to meet the requirement that 5hours in flight time at the third stage SUAV development compare with fuel system development of the second stage SUAV. Fuel system was changed because of usage of wing tanks. In particular, the third stage SUAV used integral wing fuel tanks instead of the bladder fuel tanks. Compared with stage 2 and stage 3 design changes the biggest obstacle was the vent system design. The vent tank must be located more higher than wing tanks and we had to search the space of vent tank installation. It was not easy but all these complaints were solved enough technical review and through discussion.