연구목적 - 패밀리 레스토랑 웹사이트 정보품질의 구성차원을 규명하고, 정보품질과 만족 그리고 만족과 e-충성도의 영향관계를 규명하는 것을 목적으로 한다. 연구방법 - 설문조사는 지난 6개월 내 패밀리 레스토랑 웹사이트를 방문한 경험이 있는 소비자를 대상으로 실시하였다. 설문조사는 2011년 7월 11일부터 30일까지 21일간 실시하였으며 설문지는 500부를 배부하여 427부를 회수 하였으며 이중 불성실한 응답 25부를 제거하고 402부를 분석에 이용하였다. 가설을 검증하기 위하여 SPSS 12.0과 Amos 4.0을 이용하였다. 주요 결과 - 실증분석 결과, 지각된 용이성은 지각된 유용성에 긍정적인 영향을 미치며, 지각된 유용성은 만족에 그리고 만족은 e-충성도에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 시사점 - 본 연구 결과는 웹사이트 정보에 관한 향후 연구에 바탕이 될 것이며, 패밀리 레스토랑의 효율적인 웹사이트 운영에 근거 자료로 이용될 수 있을 것이다.
Purpose - This paper reveals the effects of Information Quality on satisfaction and e-loyalty using structural equation model. Design/Methodology - For this research the sample group is Korean that used the family restaurant website within six month. A total of 402 responses provide the validated data for analysis. The model and hypotheses were verified through the multivariate statistics and SEM using SPSS 12.0 and Amos 4.0. Findings - The results can be summarized as follows. First, perceived easiness of use had a positive effect on perceived usefulness and satisfaction. Second, perceived usefulness of use had a positive effect on satisfaction. Third, satisfaction had a positive effect on e-loyalty. Implications - The results of this study can be used for further studies about information of website. This study also provides the authentic data for the efficient operation of website in family restaurant.