메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최대우 (계명대학교) 강문식 (계명대학교)
저널정보
계명대학교 산학연구소 경영경제 경영경제 제41집 제1호
발행연도
2008.2
수록면
309 - 329 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is about the E-Commerce that has brought big changes on the traditional commerce process in terms of rapidity of transition and efficiency. From the moment of continuous soaring growth, the E-Commerce sector of market is becoming bigger than at any time before, especially, in publishing industry. However, researches about the characteristics of the on-line bookstores do not meet the needs. The reason is that the attributes of internet bookstores are included in the concept of E-Commerce and on-line bookstore is considered as one of the E-Commerce practices.
This paper is intended to study the effects of E-Commerce success factors and on-line bookstore characteristics on customer satisfaction and re-purchasing process. The result of this study is as follows:
First, similar with many preceded studies, the customer satisfaction is revealed to be an important factor of re-purchasing process. Second, the attributes of On-line bookstores and E-Commerce success factors such as price, convenience of searching product, and variety of product have significant impacts on the customer satisfaction.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형 및 가설
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌
SUMMARY

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0