메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Ga Won Kim1 (Seoul National University) Ye Lim Rhie (Seoul National University) Hyo Sun Choi (Seoul National University) Ji Hyoun Lim (Hongik University) Myung Hwan Yun (Seoul National University)
저널정보
대한인간공학회 대한인간공학회 학술대회논문집 대한인간공학회 2012 30주년 기념 춘계학술대회 제 14회 한·일 공동심포지엄
발행연도
2012.5
수록면
307 - 311 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: The aim of this study is to suggest a way to identify user values in order to develop the service concept based on network analysis. Background: The service design is a complex process that requires understanding the connections between users, providers, and user experience. The core of service design is to discover user values in order to elicit the service concept, which satisfies user needs. Method: The study consists of four main steps; (1) interview data collection, (2) converting raw data into structured data, (3) generating the relation matrix, and (4) network visualization and analysis. Results: ‘Joy’ was the most important value teens pursuing and, ‘beauty’ and ‘managing relationships’ appeared as the key values with high centrality in using the Internet. Conclusion: This study suggested network analysis as a non-hierarchical method for identifying the user value and generating the service concept. Application: The results of the paper might help to interpret the qualitative interview data from the structural perspective.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Background
3. Case study
4. Conclusion
References
Author listings

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0