메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신광인 (청주대학교) 오치성 (상명대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제24호
발행연도
2012.7
수록면
125 - 137 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper focuses on two questions: 1) what the effectiveness of TOEIC teaching as a compulsory course in a college, and 2) how we improve TOEIC class for a better result. As an answer for the first question, we found out its remarkable effectiveness through the results of simulated TOEIC tests taken 3 times in a year by the same students of a college. For the second question, we found that teaching emphasizing LC skills will help students get a higher score in a TOEIC test in a relatively short time. Based on these findings, this paper recommends TOEIC as a compulsory course in a college and teaching LC skills in a TOEIC class as well. In addition, it suggests that if we offer other English selective courses like ‘Current English Listening’ and ‘English Conversation’ with a TOEIC course at the same time, its result will be better by a synergy effect.

목차

1. 서론
2. 토익수업의 실효성
3. 효과적인 토익 수업
4. 결과 및 시사
5. 연구의 한계 및 결론
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-705-003551292