메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김경남 (건국대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제51집
발행연도
2012.8
수록면
23 - 48 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Elementary school textbooks contain a number of historical people to help young students learn lessons. These texts of historical people are of various types and are widespread in elementary school textbooks. I focused on Korean textbooks from the 1st educational curriculum to the 7th educational curriculum. The results are as follows:
First, I researched these texts and sorted them according to periods, grades and types. The trends of selecting historical people has affected the ideals of education, grade and the form of the story.
Second, I noticed the change of learning contents to the historical peoples education. In the 7th educational curriculum, selection of historical people was decreased. The key factor is that the view of language education has changed. The 7th educational curriculum emphasized the use of language.
I realized that these materials of historical people have changed and been influenced for the purpose of education, the times, circumstances and the views of the language education.

목차

1. 서론
2. 초등 국어 교과서의 인물 교육 변화
3. 결론
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-710-001436717