메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
한표경 (한국지엠) 이현섭 (오토리브) 최현진 (한국지엠) 이만수 (한국지엠)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2012 한국자동차공학회 부문종합 학술대회
발행연도
2012.5
수록면
1,272 - 1,276 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
When analyzing occupant behavior about the lateral crash using MADYMO, a side airbag has become an important factor to improve accuracy compared with test data. There are two methodologies to simulate side airbag in the MADYMO. The first step is the UP methodology to be assumed the unique condition regarding internal gas flow of side airbag. The merits of the UP are fast modeling, short run time and effective deployment. The second step is the GF methodology to be assumed variable condition as volume variation regarding internal gas flow of side airbag. The GF can describe a few more real physical deployment of side airbag than UP. The UP is universally used to save time in occupant behavior analysis. However, the UP cannot certify to difference of dummy injury as variation of side airbag vent position because of supposing unique condition regarding internal gas flow of side airbag. Therefore, the GF is more effective than UP in the view of vent position analysis. This study shows SID-IIs injury improvement as vent position variation of rear side airbag through the GF under the USNCAP lateral MDB crash mode.

목차

Abstract
1. 서론
2. UP & GF기법
3. 측면충돌 FE 승객거동해석 모델 구성 및 UP & GF 적용 시 SID-IIs 상해치 비교
4. 상해치 개선에 관한 연구
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-556-001325475