메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김진유 (경기대학교) 성현곤 (한국교통연구원) 박지형 (한국교통연구원)
저널정보
대한국토·도시계획학회 국토계획 國土計劃 第47卷 第5號
발행연도
2012.10
수록면
113 - 125 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims at investigating the impact of housing affordability and residential environment on commuting pattern by two empirical models: aggregated regression model and disaggregated multi-level logit model. The 2010 household travel survey data and communities’ statistics are used for the estimation. The main results are summarized as follows: First, housing affordability and education environment affect inter-commuting ratio increase. Second, after controlling the employment concentration effect, the quantitative jobs-housing balance do not affect commuting efficiency calculated by internal commuting ratio and commuting time. These results provide policy implications for the more efficient urban structure. First, high density business center and residential development would be better than dispersed development under the condition of well balanced jobs-housing ratio. Second, The Provision of small-sized affordable housing can be very effective in order to improve the commuting efficiency.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 검토
Ⅲ. 분석모형 및 기초통계분석
Ⅳ. 분석결과
Ⅵ. 결론
인용문헌

참고문헌 (5)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-539-001026169