메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이옥규 (충북대학교) 김정숙 (서원대학교)
저널정보
한국의상디자인학회 한국의상디자인학회지 한국의상디자인학회지 제14권 제4호
발행연도
2012.12
수록면
17 - 27 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the perceived service quality according to the characteristics of beauty salons and customer demographics. 343 customers were surveyed in the areas of university campuses, central district and residential areas of Cheongju. The questionnaire consisted of the characteristics of beauty salons and customer demographics, and items to evaluate the service quality. Confirmatory factor analysis, t test, ANOVA and descriptive statistical analysis were used to analyze the data.
The results were as follows;
First, the preference for the number of designer in the beauty salon were differed by sex, age and occupation. Women, college and graduate students preferred the salons with over seven designers. The customers over forty years old used smaller beauty salon.
Second, Female perceived higher service quality in all respects such as technique, kindness and convenience of reservation than male did. There were no difference in age groups and occupations.
Third, nationally franchised shop which located in downtown with more than 20 designers were highly evaluated in view of service quality.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-592-000619263