메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이수연 (대구한의대학교) 최동식 (대구한의대학교) 문지원 (대구한의대학교)
저널정보
한국환경교육학회 환경교육 環境敎育 第25卷 第4號
발행연도
2012.12
수록면
438 - 450 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to compare the change of elementary school students" environmental literacy based on the type of environmental education program. Pre-post test experimental group design was applied. One hundred forty-four third~fifth grade elementary school students in Daegu were selected and assigned to three groups. Three groups participated as two experimental groups(n=20, n=76) and a control group(n=48). Group1 participated in long-term lecture & activity-focused environmental education program, group2 participated in short-term experience-focused environmental education program, and group3 participated in regular school class. The data were collected by a reconstructed questionnaire and analyzed through t-test and ANCOVA. The results of this study indicated that after participating the programs, the students in two experimental groups represented significantly better scores on environmental knowledge, environmental values and belief, and environmental behavior compared to the control group students except environmental sensitivity. There was no significant change in environmental sensitivity for both experimental groups students.

목차

ABSTRACT
I. 연구의 필요성과 목적
II. 연구 방법
III. 연구 결과 및 논의
IV. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-370-000522214