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저자정보
최준호 (아주대학교) 안광만 (아주대학교) 이지석 (아주대학교) 박진일 (아주대학교) 이종화 (아주대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
167 - 170 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Nowadays, engine uses brake boosting for improvement brake performance. Atmospheric pressure and intake pressure are used for brake boosting, so brake boosting is a important factor in modeling brake system. There are several researches for prediction of brake performance, but researches for intake manifold pressure isn’t studied yet.
Therefore in this study, the behavior of Intake manifold pressure by driving condition such as engine speed, temperature, accessories loss is analyzed using experimental method and Simulation model to predict intake manifold pressure is constructed. Engineers can expect reduction of time for performance and the cost if this simulation is used to design brake boosting system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구내용
3. 엔진 흡기압 예측
4. 결론
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