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자료유형
학술대회자료
저자정보
박명철 (국립과학수사연구원) 박우식 (국립과학수사연구원) 임장호 (보험개발원) 김관희 (보험개발원) 임종훈 (보험개발원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
1,850 - 1,857 (8page)

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In the case of a vehicle-bicycle accident, real impact test data are required to improve the reliability of the evaluation of the vehicle velocity, impact spot, etc., but detailed test data have not been opened to the public. In the vehicle-bicycle impact test, the parameters that include the behavior of the dummy and bicycle, and ground friction coefficient are measured. This study results will be published in a paper and be used as objective data for the evaluation and simulation of the impact spot and vehicle velocity in the vehicle-bicycle accident.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차, 자전거, 더미 설정
3. 차량, 자전거, 더미의 자세, 속도
4. 실험 결과
5. 결론
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