메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정하 (단국대)
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 54호
발행연도
2012.12
수록면
269 - 290 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Bazin"s theory of ontological realism is his way to get at cinema"s unique definition, so distinct from traditional verbal notions of realism. Bazin insists that cinema has to be defined apart from the other arts, for cinema process a very specific and intrinsic link with living reality: cinema is defined primordially as a "recording", a "mechanical recording" of this reality. But Bazin"s theory regularly contradicts the standard notion of recording. Camera frees reality from so-called stage mechanics and achieves the identification of reality or the things of reality with image it self. That is "image-fait" called by Bazin for cinematic image. Camera frees therefore cinema itself from photographic reproduction. Contrary to the standard critical line, which from Mitry to Jean-Louis Comolli has rejected the "surplus of realism", Bazin"s realism is found on identification of image and reality.

목차

1. 바쟁의 리얼리즘의 쟁점과 문제들: 연원과 개요
2. 진단과 비평: 바쟁의 논점들에 대한 재고
3. 바쟁의 리얼리즘 다시 읽기: 장치를 넘어 이미지에 대한 새로운 인식론으로
4. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-600-000362446