메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이진호 (삼성중공업) 정현수 (삼성중공업) 김병우 (삼성중공업)
저널정보
한국해양공학회 한국해양공학회지 한국해양공학회지 제27권 제1호
발행연도
2013.2
수록면
9 - 15 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper calculated the mating dynamic forces of a semi-submersible offshore structure’s topside module, where a hull moored in the sea is combined with a topside module carried by a heavy lift vessel, as a mating installation method. The environmental conditions included various wave directions and wave heights, with constant wind and current speeds. Appropriate ballast and de-ballast plans for the heavy lift vessel and hull of the semi-rig should be performed in order to safely obtain these forces, whereas a fixed platform of the GBS(Gravity based structure) type of offshore structure only needs a ballast plan for the heavy lift vessel. From this paper, the allowable wave height or wave direction for the mating procedure can be investigated based on the standard DAF(Dynamic amplitude factor) of the rules and regulation.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 해상 결합 해석 Procedure
3. 운송선, Semi-rig 하부 Hull의 Ballast Plan
4. 파도, 바람 및 조류의 환경 하중 특성
5. 해상 결합 동하중 계산 결과
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-559-000314311