메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최성욱 (현대중공업) 윤욱현 (현대중공업) 박종일 (현대중공업) 강정민 (현대중공업) 박현중 (현대중공업)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2012년도 추계학술대회 논문집
발행연도
2012.11
수록면
711 - 716 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Predicting engine component temperature is basic step to conduct structure safety evaluation in medium speed diesel engine design. Recent trends on increasing power density and performance required more effective thermal management of engine for the desired durability and reliability. In addition, several local temperature of engine component must be satisfied in the proper range to avoid corrosion problems such as low temperature or high temperature corrosion. Therefore, it is very important to predict temperature distribution of each engine part accurately in design stage. In this study, temperature of engine component is calculated using steady state conjugate heat transfer analysis. Proper approach to determine thermal load distribution on thermal boundary area is suggested using 1-D engine system analysis, 3-D transient CFD results and past experimental data in another developed engine model. A Hyundai HiMSEN engine having 250㎜ bore size was chosen to validate the analysis procedure. The predicted results showed a reasonable agreement with experimental results.

목차

Abstract
1. 서론
2. 열전달 해석 경계조건 설정
3. 열전달 해석 결과
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-000188458