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저자정보
심경석 (아주대학교) 박태원 (아주대학교) 정남호 (아주대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2012년도 추계학술대회 논문집
발행연도
2012.11
수록면
2,216 - 2,221 (6page)

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Creepage is the slip ratio of a rolling speed between a wheel and a rail. The creepage causes wear of a wheel/rail, noise and vibration, etc. so, the creepage must be minimized on a sharp curved track. So, the critical speed, derailment quotient, creepage, etc. are predicted by a numerical model of a railway vehicle previously extending a track line in advance to ensure the safety of a railway vehicle. In order to minimize some problems (noise, derailment, impact of a wheel/rail contact and wear) when a railway vehicle runs on a sharp curved track, characteristics of a bogie are optimized by the response optimization.

목차

Abstract
1. 서론
2. 구름 접촉 이론
3. 철도차량 동역학 모델
4. 실험계획법
5. 최적화 설계
6. 결론
참고문헌

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