메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장은영 (경희대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제29권 1호
발행연도
2013.3
수록면
209 - 244 (36page)
DOI
10.17154/kjal.2013.03.29.1.209

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recognizing the rapid increase in the number of foreign professors as an important change in Korean higher education, this study examined perceptions of 7 foreign professors employed in Korean universities and 70 Korean college students concerning the effectiveness of foreign professors’ subject courses. Both quantitative (i.e., statistical analyses of surveys) and qualitative (i.e., thematic analyses of surveys and interviews) methods were used for this study. Regarding the foreign professor’s subject course, the students’ perceptions diverged into three types: positive synergy (i.e., effective in learning both content and English language), negative synergy (i.e., detrimental to content learning and no effect on English learning), and ‘if only’ position (i.e., effective only when students reach a high level of English proficiency). The study also found that the foreign professors emphasized their academic and professional expertise while paying little attention to English language use.

목차

I. 서론
II. 연구 배경 및 선행 연구
III. 연구 방법 및 내용
IV. 결과 분석 및 논의
V. 결론 및 함의
참고문헌
부록

참고문헌 (4)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-003155897