메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박선호 (경인교육대학교) 박미정 (인천안남초등학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.13 Number.1
발행연도
2013.3
수록면
51 - 75 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores not only students" and parents" perceptions of the cyber home learning programs developed by the Ministry of Education, but also students’ utilization of those programs. Two groups of 210 students and 190 parents from an elementary school located in Incheon participated in the research. Questionnaires were respectively developed to get the information about general issues in using cyber programs and the English subject from the two groups of participants. According to the findings, the cyber home learning programs were not satisfactorily and appropriately introduced both to the elementary school students and their parents. Also, many of the students did not use the programs for the study of English. Results from the research provided some implications in relation to the necessities for more promotions and guidances to get more attentions from the students and parents. Based on the results and implications from the research, a few suggestions were made for more effective operations and utilizations of the English cyber home learning programs.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-003157477