메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조종수 (건국대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第29卷 第4號
발행연도
2013.4
수록면
119 - 126 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It is only a short time since the importance of an advanced knowledge and an information became powerful in the 21 century which has been emphasized the importance of personal development. Besides the general public want to satisfy their educational desire. From this point of view, ‘Lifelong Education" is emphasized as one of the required educational systems for the future society in around world. From the back ground, many universities have administered the lifelong education program and play a pivotal role based on an idea of lifelong education in Korea. Therefore, the target of this study is for enunciating the proposition for design application and development in a new lifelong educational building based on a ‘void" as architectural language. To get the target, this study will inquire into the meaning and purpose of lifelong education, then will show the design process of the applicable methodology based on Gilles Deleuze"s philosophical issue of ’Void and Communication" and Rem Koolhaas" concept of ’The Void of Multiplicity". It will applicate and develop to ‘The Void of Center" and ’The Void of Meditation" in the design.

목차

Abstract
1. 서론
2. 문헌고찰
3. 평생교육원 설계의 방향
4. 설계안의 적용과 구축 방법연구
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-500-003667803