메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
毛海燕 (이화여자대학교)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第79號
발행연도
2013.4
수록면
197 - 215 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The designing of exercises is the crux of Chinese textbook compiling. This paper, based on a study of different types of Chinese textbooks, analyzes the advantages and disadvantages of current practices in exercise designing. Focused on communication, Task-based Language Teaching emphasizes ‘learning by doing’ and enables students to learn the language naturally through participating in and completing the task. Task design is a key element to implement task-based teaching method. This paper illustrates the task design in task-based teaching in the actual teaching situation. We put forward some valuable suggestions on the application of the task-based language teaching mode in textbook writing.

목차

1. 序言
2. 現行初級漢語敎材練習存在的問題
3. 任務型練習的編寫
4. 結語
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-800-003600198