메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
정승환 (자동차부품연구원) 김정민 (안동대) 김종민 (자동차부품연구원) 배철용 (자동차부품연구원) 권성진 (자동차부품연구원) 이봉현 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
889 - 894 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents on approach to optimize vehicle handling performance analysis simulator for EPS(Electric Power Steering) vehicle. This is applied to the tire design parameter for determine the effect of EPS vehicle steering stability. The verification experiment involved the vehicle test and simulation, and the test results was compared with three different tires and two driving conditions respectively. It is found that the some tire design parameters are affected by handling performance. Also, the results of vehicle test and simulation show that the similar tendency, and we have identified the handling performance impact of EPS vehicle in laboratory without proving ground vehicle test, according to the change of tire design parameter. The proposed method produces more accurate results and enables the development engineer to develop suitable tire in the early pretesting phase.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실차 기반 차량 조향 성능 해석
3. 시뮬레이션 기반 조향 성능 해석
4. 조향 성능 Co-Simulation 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002587504