메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
조성현 (자동차부품연구원) 문희석 (자동차부품연구원) 곽수진 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
1,083 - 1,088 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Currently, the spread of electric vehicle(EV) is moving rather slowly than expected due to various reasons. One of the major stumbling block is a lack of charging infrastructure to support the easy recharging of the battery. In an effort to promote the wider use of EV for greener environment, many legislative efforts are being conducted. The research on the electric bus(E-Bus) with replaceable battery is new Technology in public transportation System. But E-Bus with replaceable battery have few weak point that was a short driving distance, Absence of Emergency Response System and Battery Supply System. So we design and implement Mobile Charging System that has keeping batteries, left up and down batteries to QCM(Quick Change Machine), self charging inside batteries and charging E-Bus to batteries in MCS. And this paper described about issues of implementation of Mobile Charging System for electric vehicle infrastructure.

목차

Abstract
1. 서론
2. 모바일 충전시스템의 구현
3. 모바일 충전시스템의 기능검증 및 연동시험
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002587953