메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이상호 (국민대학교) 김종인 (국민대학교) 이규진 (국민대학교) 이근호 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
1,982 - 1,987 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, increasing awareness of necessity of the environment-friendly Hybrid Electric Vehicle and Electric Vehicle (HEV and EV), EV model driving application is researching and developing actively. Interior Permanent Magnet Synchronous Motor (IPMSM) is mainly used to the EV application for obtain a high density output torque. In practice, a significant safety accident can occurred easily due to the control influence of IPMSM. Therefore, the stability control algorithm is so critical that should be implemented indeed. When EV operating in the high-speed region, large current will be consumed and the battery voltage is going to fall down rapidly. Such as this situation, the existing control systems are absence of algorithm that respect to the varying output voltage of battery. In this paper, a method that compensate d - axis current is proposed to ensure to maintain the speed time when the battery voltage is fall down occurred. Proposed the method is verified by the simulation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 시뮬레이션
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002580378