메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Shinchul Hong (부산외국어대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.13 Number.2
발행연도
2013.6
수록면
313 - 336 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to investigate EFL Korean learners’ use of continuous word sequences. For this, the study compiles a small corpus of Korean learners’ essays for contrastive analysis with a native learners’ corpus, and extracts lists of 4-word sequences (4-grams) from the Korean learners corpus (KLC) and the native learners corpus (LOCNESS). The analysis is based on the following: grammatical structures and functional roles. First, the result of the study from the perspective of grammatical structure is that Korean learners overuse a type of grammatical structure: Noun phrase/Pronoun + verb (I do not think). Meanwhile, native learners prefer to use the structure of Preposition + Noun phrase (at the end of). Second, from the perspective of functional roles, Korean learners overused 4-grams indicating their attitudes towards proposition (I have to study), and underuse text-organizing 4-grams (on the other hand).

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Results
5. Conclusion and Implications
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-003299210