메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국프랑스사학회 프랑스사 연구 프랑스사 연구 제29호
발행연도
2013.8
수록면
189 - 216 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article seeks to analyse the relationship between the events of May 1968 and the Higher Education Guidance Law of November 1968. For this, the article first explores the appalling state of higher education in the 1960s which triggered the events of May 1968 and the plans and the demands for university reform from the government and the academic community. The article then looks at the trend f student movement in the 1960s and the demands for university reform from the students and the Teachers’ Trade Unions in May 1968. Finally, the article delve into the contents of the Higher Education Guidance Law, the process of university reform in line with the Law, and the reaction of the students to the Law and the ensuing reforms.

목차

Ⅰ. 들어가며
Ⅱ. 1960년대 교육상황과 개혁 시도
Ⅲ. 학생운동과 68년 5월
Ⅳ. 68년 11월의 대학개혁
Ⅴ. 나오며
Resume
Summary

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-920-002429485