메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第127輯
발행연도
2013.9
수록면
65 - 99 (35page)
DOI
10.18622/kher.2013.09.127.65

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Many history teachers say that students lose their interest in history class. Through journal writing and surveys, I found the feature of interest which students felt in history class.
First of all, students felt interest about the facts which they were familiar to, have experienced in their early years. Students like the history teacher who explains the contents over and over or gives a concrete example. Second, students understood historical contents simply. They didn’t place historical events in historical situation where those historical events arouse. Though teacher explained various King Sejong’s achievement in class, students accepted only t he f act that H angeul was invented b y King S ejong. T hey expressed their emotions of historical persons and events simply without historical basis. Lastly, students had interest in war. Themes such as war, sex, power and death were very popular with many students. But history teacher should pay close attention when they teach these themes because students accepted the historical events simply without understanding historical situations.

목차

1. 들어가는 말
2. 흥미에 대한 연구
3. 분석대상 및 분석방법
4. 학생들의 흥미 분석
5. 학생들의 흥미로 살펴본 역사수업의 특징
6. 나가는 말
참고문헌

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-370-002842955