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저자정보
오형준 (한국지엠자동차) 김승기 (한국지엠자동차) 김성원 (한국지엠자동차) 천승무 (한국지엠자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2013년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2013.11
수록면
931 - 936 (6page)

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The WorldSID 50<SUP>th</SUP> new dummy has a more humanlike response and improved overall biofidelity over the existing side impact dummy. The WorldSID new dummy will be used for side impact instead of the ES-2(re). Side airbag is one of the most effective devices to protect occupant from side impact crash. In this study, we conducted side impact sled test to compare ES-2re and WorldSID the rib deflection, and WorldSID abdominal deflection to achieve the 2015 ENCAP target using parameter study of various side airbag systems in 32kph pole and 50kph MDB side impact. As a result, in case that same airbag of four type showed the similar tendency both dummys.

목차

Abstract
1. 서론
2. 측면충돌더미
3. 슬레드 장비 코릴레이션
4. 슬레드 시험
5. 결론
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